Regeneracja dpf- co należy wiedzieć

Filtr cząstek stałych czyli dpf- co to jest?

Jeżeli jesteś posiadaczem diesla z co najmniej 2000 roku powinieneś już mieć do czynienia z filtrem cząstek stałych czyli tzw. dpf. Filtry te zostały wprowadzone, aby zmniejszyć ilość spalin, pochodzących z układów wydechowych, które trafiają do atmosfery i zanieczyszczają środowisko. Jego zadaniem jest oczyszczanie spalin, składających się z bardzo szkodliwych węgli oraz sadzy. Szkodliwe substancje osadzają się na powierzchni filtra i w ten sposób nie mogą przedostać się na zewnątrz. Użytkownicy samochodów z silnikiem diesla, często muszą zmierzać się z problemami związanymi z filtrem dpf. Bowiem w wyniku nagromadzonej przez pewien okres sadzy dochodzi do zapchania filtra. Z tego powodu tak często spotykamy się z określeniem regeneracja dpf. Liderem w regenerowaniu filtrów cząstek stałych na polskim rynku jest firma Krymar z Białegostoku, która w swojej ofercie posiada również inne usługi związane z branżą samochodową.

Skutki zapchania filtra cząstek stałych

Gdy filtr cząstek stałych wymaga regeneracji jesteśmy o tym od razu poinformowani, ponieważ w aucie na desce rozdzielczej zapala się kontrolka DPF. Zapala sie ona po tym jak dostanie sygnał od różnicowego czujnika ciśnienia, umiejscowionego przed i za filtrem, który odpowiada za kontrolę cyrkulacji powietrza i cząstek stałych. Zdarza się także, że kontrolka nie zapala się, a filtr dpf wymaga regeneracji. Gdy podejrzewasz, że w twoim aucie jest uszkodzony dpf, pamiętaj aby wziąść pod uwagę następujące symptomy:

-samochód traci na mocy,

– silnik pracuje ciężko, brak mu przyspieszenia,

-nierówne obroty silnika,

-samochód może pracować w tzw. trybie awaryjnym,

-silnik się zaciera

Czy można zapobiec zapchaniu filtra?

Dbanie o filtr cząstek stałych nie należy do najłatwiejszych zadań, szczególnie jeśli często podróżujesz samochodem po mieście. Użytkownicy, którzy pokonują krótkie odcinki po mieście są najbardziej narażeni na tego typu usterkę, gdyż wtedy silnik nie ma możliwości dostatecznego rozgrzania i skumulowana sadza nie ma szansy się wypalać. Najlepszą receptą na uniknięcie tej szkody jest jazda na dłuższych odcinkach np. po autostradzie. Jeżeli nie masz takiej możliwości, pamiętaj aby nie przyspieszać gwałtownie, gdy auto pracuje na niskich obrotach. Aby uniknąć problemów z dpf, bardzo ważne jest także, aby stosować specjalne oleje oraz dodatki do paliwa, które mają za zadanie redukować produkcję sadzy.

Gdy filtr dpf jest już zapchany…

Aby uniknąć zakupu nowego filtra, który jest bardzo kosztowny (koszt to czasem nawet kilka tysięcy złotych), warto rozważyć jego regenerację. Tradycyjna regeneracja filtra cząstek stałych polega na tym, że filtr oczyszcza się sam poprzez wypalanie sadzy. Regeneracja pasywna, o której mowa jest możliwa tylko przy temperaturze 600 stopni Celsjusza. Warto zaznaczyć, że stosowanie tego typu regeneracji może przyczyniać się do zanieczyszczania środowiska. Bowiem do regeneracji często używa się środków nie przyjaznych środowisku. Inaczej jest w przypadku firmy TurboKrymar– lidera wiodącego prym w branży samochodowej w Białymstoku. Wybierając firmę Krymar masz pewność, że usługi jakie oferuje, w tym regeneracja dpf, sprzyjają środowisku naturalnemu. Regeneracja filtra cząstek stałych odbywa się za pomocą innowacyjnych rozwiązań i urządzeń szwajcarskiej firmy FFSolution. Cały proces regeneracji polega na czyszczeniu dpf za pomocą podwójnego obiegu wody, w urządzeniu składającym się z dwóch pomp. Następnie filtr jest suszony w temperaturze +110 stopni Celsjusza. Cały proces regeneracji nie trwa dłużej niż jeden dzień, a klient na bieżąco dostaje protokoły z jej przebiegu. Jeżeli zależy Ci na czasie, solidnej i trwałej usłudze, skorzystaj z oferty firmy Krymar z Białegostoku, z którą współpracę ceni sobie 96 % partnerów.

Dodaj komentarz